Projektowanie 3D

Droga do zwiększenia innowacyjności

 

 

Design thinking, to metoda opracowywania innowacyjnych produktów oparta na zrozumieniu potrzeb i problemów użytkowników. Filozofia tworzenia Autodesk jest bezpośrednio zgodna z koncepcją design thinking, która pozwala zdobywać klientów i skutecznie wpływać na rynek. W jaki sposób firmy przemysłowe mogą wykorzystać tę kreatywną metodę, aby zaoferować swoim klientom bardziej innowacyjne produkty i rozwiązania? 

Globalizacja, złożoność produktów i globalna konkurencja wymagają od firm przemysłowych oferowania innowacyjnych produktów. Innowacyjne, czyli dotychczas nieznane użytkownikom bądź znacznie zmodernizowane. W celu opracowania oryginalnych rozwiązań warto zastosować metodę design thinking, która reprezentuje usystematyzowane podejście do procesu innowacji.

To działanie jest podzielone na kilka etapów, które obejmują: empatyzację, definiowanie problemu, generowanie pomysłów, budowanie prototypów, testowanie. Każdy etap ma określone działania do spełnienia. Podczas procesu empatyzacji specjalnie wyznaczony zespół próbuje wejść w skórę przyszłych użytkowników, zrozumieć ich potrzeby i problemy. Dzisiejsza przyszłość tworzenia to mała seria, spersonalizowana zgodnie z wymaganiami klientów. Aby przeprowadzić proces empatyzacji, prawidłowego stworzenia projektu i jego produkcji w małej serii, konieczna jest komunikacja i wizualizacja, którą daje Internet 4.0. To urzeczywistnia pojęcie empatyzacji. Na etapie burzy mózgów uczestnicy projektu mogą uwolnić kreatywne myślenie. Dla firm produkcyjnych narzędzia systemowe, takie jak rozwiązania Autodesk, pozwalają łączyć się z ludźmi, którzy nie znają zaawansowanych technologicznie narzędzi projektowych, a powinni mieć szansę twórczego myślenia, uwolnienia jej lub przekazywać osobom, które mogą je przenieść do dokumentacji technicznej.

Przy budowaniu prototypów liczy się wizualna prezentacja pomysłu przyszłym użytkownikom, aby móc zebrać ich opinie i uwagi. Dzisiejsza technologia umożliwia projektowanie obiektów 3D, dzięki czemu prototypy i wrażenia wizualne mogą być jeszcze bardziej realistyczne. Testy są ostatnim, bardzo ważnym etapem. Najważniejsze jest to, aby testowanie odbywało się w środowisku naturalnym, w którym produkt będzie używany. Umożliwi to ocenę rozwiązań w rzeczywistych warunkach i przetestowanie ich skuteczności.

Ważne jest, aby odpowiedzieć na pytanie, kiedy zaczyna się satysfakcja klienta, a kiedy kończy. Wraz z powstaniem produktu znajdujemy inne jego zastosowania lub możliwości, ale mogą również pojawić się problemy. Odpowiedzią na te wyzwania jest „produkt jako serwis” – każdy z nas go oczekuje, choć może nie w pełni zdaje sobie z tego sprawę. Wymaga to absolutnie pogłębionej usługi posprzedażowej, bezpośredniego połączenia z konstruktorem i wytwórcą, a dopiero potem ma szansę na sukces. 

W przypadku firm produkcyjnych szkolenie w zakresie wprowadzania innowacji, nie tylko przy użyciu metody design thinking, może być ważną siłą napędową rozwoju i pozwala uzyskać trwałą przewagę konkurencyjną. Tej jesieni Autodesk realizuje cykl wyjątkowych, bezpłatnych warsztatów Innovation Workshop – Polska. Ich głównym celem jest pokazanie, w jaki sposób optymalizacja procesów w przedsiębiorstwach przemysłowych, które pozwalają na tworzenie lepszych produktów, pozytywnie wpływa na generowanie większych zysków, a co najważniejsze – umożliwia firmie spełnienie oczekiwań klientów.

Terminy, lokalizacje i wszelkie dodatkowe informacje wraz z formularzem rejestracyjnym na warsztaty Innovation Worshop dostępne są na stronie: autodesk.pl/campaigns/innovation-workshop.


Więcej o warsztatach na Staleo.pl 


Źródło: Solski Communications

Dodano 30.10.2019

Powiązane:
Partnerzy