Wiadomości

Trendy, które napędzają branżę automotive

POSŁUCHAJ ARTYKUŁU

 

 

W Legnicy w dniach 26-27 września 2019 r. podczas odbywającej się Konferencji Automotive eksperci dyskutowali o najnowszych trendach w branży motoryzacyjnej.

Konferencja Automotive to cykliczne wydarzenie, które sprzyja wymianie doświadczeń i prezentacji innowacyjnych rozwiązań w zakresie digitalizacji, automatyzacji i robotyzacji. Partnerem Technologicznym imprezy jest firma Siemens.

Miniona edycja konferencji składała się z czterech sesji tematycznych: digitalizacji, automatyzacji i robotyzacji procesów produkcyjnych, rozwiązań chmurowych, kwestii logistycznych w cyfrowych fabrykach oraz utrzymania ruchu. Według szacunków organizatora w wydarzeniu wzięło udział ponad 200 uczestników, 30 prelegentów, przeprowadzono 24 prezentacje. 

Podczas spotkania uczestnicy mogli uzupełnić swoją wiedzę z zakresu technologii cyfrowych transformujących branżę automotive, takich jak koncepcja cyfrowego bliźniaka usprawniająca pracę projektantów, inżynierów i techników serwisowych. Utworzenie modelu produktu pozwala prawie bezkosztowo testować jego nowe wersje oraz modyfikacje rozwiązań technicznych.

„Kolejny trend istotny dla rozwoju technologicznego w przemyśle samochodowym to tzw. virtual commissioning, czyli wirtualne uruchomienie. Umożliwia on testowanie stanu samochodu oraz stanu produkcji w przestrzeni wirtualnej, skracając czas całego procesu. Technologia ta przede wszystkim pozwala uniknąć błędów w rzeczywistym świecie, bo wszystko odbywa się w przestrzeni wirtualnej” – mówi Michał Kot, dyrektor sprzedaży Digital Industries, Siemens Polska. – „W przyszłości kluczowe dla sektora automotive będą też technologie oparte o Internet Rzeczy, czyli wymianę informacji pomiędzy czujnikami i poszczególnymi elementami samochodu, a światem zewnętrznym. Pozwoli to np. połączyć komunikat o zużyciu paliwa z lokalizacją najbliższej stacji benzynowej i informacją o cenie benzyny.”

 

Konferencja Automotive rozmowy na stoiskach
 

Centralnym punktem programu wydarzenia była debata ekspertów, w której uczestniczyli: Jacek Cebula z Opel Manufacturing Poland / PSA Group, prof. dr hab. inż. Edward Chlebus z Politechniki Wrocławskiej, Michał Kot z Siemens, Piotr Kroczak z Volkswagen Motor Polkowice, Thomas Kaiser z Mercedes-Benz Manufacturing Poland oraz wiceprezes AIUT, Leszek Olejarz. W trakcie dyskusji poroszony został temat technologii przyszłości, debatowano o roli silników konwencjonalnych oraz tych z napędem elektrycznym. Ustalano także stan obecny, zastanawiając się jak utrzymać wysokie tempo rozwoju branży przy zmiennych warunkach rynkowych z uwzględnieniem roli Polski w łańcuchu dostaw sektora motoryzacyjnego.

Podczas tegorocznej edycji konferencji po raz pierwszy wręczono wyróżnienia „Partner Automotive”.

„Piąta edycja konferencji to czas podsumowań, w którym uznaliśmy, iż należy docenić wkład firm budujących rynek i tworzących miejsca pracy, ale rozwijających także świadomość i przyczyniających się do wymiany wiedzy oraz doświadczeń specjalistów branży. Dlatego postanowiliśmy podziękować firmom i instytucjom, które w szczególny sposób wspierały nas przez te ostatnie 5 lat, pomogły nam zaistnieć na rynku i cieszyć się jednym z najlepszych merytorycznych wydarzeń w branży.” – mówi Piotr Ciemięga z firmy Siemens.

Wyróżnienie „Partner Automotive” w kategorii „Uczelnia wyższa” otrzymała Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie. W kategorii „Integrator systemów automatyki przemysłowej” laury przypadły firmie AIUT. 

„Jest nam niezmiernie miło, że organizator nagrodził nasze wysiłki związane z budowaniem kompetencji integratorskich w branży automotive. Należymy do grupy firm, które zajmują się wytwarzaniem urządzeń do produkcji, czyli linii przemysłowych i ciągów produkcyjnych. Cieszę się, że organizatorzy dostrzegli, iż ten wkład w tworzenie przemysłu motoryzacyjnego ma znaczenie i nagrodzili ten wysiłek. Nasza firma produkuje też urządzenia, dostarcza software i wszystko to, co jest potrzebne do produkcji podzespołów, dlatego dzięki nam rośnie branża, a my rośniemy wraz z rynkiem.” – mówi Leszek Olejarz, wiceprezes AIUT.

 

Nagrodzeni w konkursie Partner Automotive 2019
 

Firma AIUT była również Partnerem Głównym minionej konferencji. Obok niej Patronat Honorowy objęły instytucje mające ważne znaczenie dla branży: Związek Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych – Konfederacja Lewiatan, Polska Izba Motoryzacji, Przemysłowy Instytut Motoryzacji, Urząd Dozoru Technicznego, Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, Legnicka Specjalna Strefa Ekonomiczna, a także czołowe uczelnie techniczne: Politechnika Krakowska, Politechnika Śląska oraz Politechnika Wrocławska. Do współpracy zaproszona została również Politechnika Opolska.

Natomiast wyróżnienie w kategorii „Dostawca TIER 1”, otrzymała firma Adient Seating Poland z Siemianowic Śląskich. W kategorii „Producent samochodów” nagrodę otrzymał Volkswagen Poznań, a w kategorii „Inwestycja w Polsce” Mercedes-Benz Manufacturing Poland.

Partnerem Branżowym imprezy była firma Mercedes-Benz Manufacturing Poland, która w tym roku uruchomi produkcję silników w nowej fabryce w Jaworze. Jest to jedna z wielu tego typu inwestycji zrealizowanych w ostatnich latach na terenie Polski przez koncerny motoryzacyjne, takie jak Toyota, czy Fiat Chrysler Automobiles (FCA).

Partnerami konferencji Automotive były firmy AmiSter, Atlas Copco, Automatech, BASF Polska, Cognex, Cubic Inch, Festo, KUKA, Lapp Kabel, Rittal, Pepperl+Fuchs, Taskoprojekt, TheusLED oraz WoBit.

Więcej informacji na stornie: www.konferencja-automotive.pl 


Źródło: Omega Communication

Dodano 10.10.2019

Powiązane:
Partnerzy